štvrtok 19. marca 2015

*Zatmenie*



Pekný slnečný deň prajem. :)

Táák a už sa nám to pekne kráti. Onedlho tu máme víkend a ja sa nemôžem dočkať. :O
Bolo ťažké po prázdninách opäť sadnúť do lavice a sústrediť sa na učenie, ale zvládla som to. :D
No ako to bude teraz s mojou koncentráciou na hodinách, keď je vonku tak pekne fakt neviem...
Dosť už že sedím pri okne a neustále sa hrám so žalúziami, a ešte sa dozvedám toto... Dočítala som sa o čiastočnom zatmení slnka, ktoré bude možné pozorovať od 9:38 do cca 12:04 na území SR. V Bratislave bude maximum o 10:47 a v Košiciach o 10:53. Tak si to nenechajte ujsť.(Ďalší takýto úkaz nastane až o 6 rokov) Ak sa nachádzate v Čechách ako ja nezúfajte. Tento úkaz by malo byť možné spozorovať okolo 10:46, ale POZOR!!!! 
Nemôžete sa pozerať bez ochranných okuliarov a už vonkoncom nie cez ďalekohľad, či fotoaparát. Mohli by ste si vážne poškodiť zrak. Najideálnejšie sú podľa astronómov fóliové slnečné okuliare, alebo zváračská helma. (Výhodu majú ty čo sú doma) ;)

Vedeli ste o tom? prípadne Chcete sa toho zúčastniť ? :)
Určite neváhajte a zanechajte mi komentár. Už teraz sa teším :)








6 komentárov:

  1. This is beautiful nothing beats nature in beauty.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Áno, áno, ja o tomto viem a vždy keď som mohla tak som s babkou pozorovala. Treba dávať pozor to máš pravdu!

    Ja som si tiež myslela, že tento týždeň po prádzninách bude pre mňa hrozný ale našťastie tiež musím povedať, že som ho akotak zvládla. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka za komentár Klaudi :) Ja si predošlé zatmenie moc nepamätám, keďže som bola malá,ale dnes som si to vynahradila. :)
      Škola dokáže byť niekedy vážne vyčerpávajúca, ale zvládli sme to ;) No nie? :)

      Odstrániť
  3. Ja som videla len kúsok a musela som sa naň pozerať cez troje slnečné okuliare, keďže nič lepšie som nemala po ruke, škoda, že som nemala čas a že na našom území to nebolo dostatočne vidieť;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dianka ja som tiež skúšala trojo okuliarov :S , no počas maximálneho zatmenia sa mi podarilo pozičiať si tmavé fólie a sklíčka od spolužiakov :) zo školy. To bolo moje jediné šťastie :)

      Odstrániť
  4. Zatmenie sme pozorovali na školskom dvore, haha! :) ale bola to super atmoška a aj sme niečo videli :))

    OdpovedaťOdstrániť